7 tipov a rád, ako zariadiť spálňu pre lepší spánok

Spálňa môže slúžiť ako multifunkčná miestnosť , napr. kancelária, knižnica alebo práčovňa . Ale nakoniec je to aj tak útočisko pre spánok. Táto izba by mala byť najluxusnejším a osobným priestorom v každom dome – upokojujúca oáza, ktorá prispieva k relaxácii a pohodliu. Tu je niekoľko tipov, ako si môžete navrhnúť spálňu pre lepší spánok, ktorý by mal byť braný do úvahy spolu s farebnými možnosťami, štýlmi a nábytkom.

Vytvorenie čistého a jasného priestoru pre spálne povedie k pevnému a omladzujúcemu odpočinku. Podľa prieskumu Národnej nadácie pre spánok väčšina z 1500 dospelých (vo veku od 25 do 55 rokov) uviedla, že lepšie sa im spí v čistej, organizovanej spálni. Pravdepodobne nie ste šokovaní týmto zistením, ale úprimne, nie každý má dennodenne čas alebo energiu na upratovanie a čistenie domácnosti?

Spálňa

Tieto tipy dodržiavajte v spálni pre lepší spánok:

1. Hneď ráno si upracte svoju posteľ

Tento prvý tip začína hneď po prebudení. Áno, je to otravné, ale večer vás poteší pocit vkĺznutia do chladnej, čistej postele. Je to najlepší spôsob, ako pripraviť svoju myseľ pre spánok. Jedna anketa Národnej nadácie pre spánok ukázala, že ľudia, ktorí si ráno upratujú postele, majú celkovo lepší spánok. A navyše je to večer tak luxusné, nájsť si čistú a upratanú posteľ.

2. Všetko oblečenie dajte na miesto

Menej neporiadku pomáha utlmiť váš mozog. A to sa týka ako špinavého, tak aj čistého oblečenia. Dajte si čerstvo vypraté oblečenie úhľadne zložené do svojho šatníka a špinavé odložte do koša na to určeného.

3. Základom je dobrý matrac

Dobrý nočný odpočinok môže byť rovnako jednoduchý ako získanie nového matraca. Ak je váš matrac príliš tvrdý alebo naopak, príliš mäkký, udrží vás celú noc hore a budete sa cítiť nepohodlne. Existuje mnoho rôznych typov matracov. Každý typ má výrobcu, ktorý zaručuje pohodlie pre lepší spánok. Stačí si už len vybrať.

Keď nakupujete matrac, postupujte podľa týchto jednoduchých krokov:

  • Vyberajte dôkladne, pretože je to veľmi dôležitý a drahý nákup.
  • Akonáhle sa vám zapáči nejaký matrac, vyskúšajte si ho, hoci aj v predajni. Nemusíte sa báť vyskúšať matrac v obchode ležaním na ňom, ako by ste boli doma.
  • Ak má váš matrac 30 alebo 60 dňovú záruku alebo eshop poskytuje vrátenie peňazí, využite túto možnosť.
  • Vopred si zistite, akú veľkosť matraca potrebujete, pretože aj to môže byť dôvod, prečo nemôžete dobre spať. Malý matrac môže byť problém, najmä ak s niekým zdieľate posteľ.

4. V spálni musí byť tma

Aj množstvo svetla vo vašej spálni dokáže ovplyvniť váš spánok. Hlavne moderný životný štýl nás môže narušiť v tmavom, pokojnom prostredí, ktoré naše telo potrebuje pre dobrý spánok. Tieto moderné zariadenia sú televízory, telefóny a počítače, ktoré môžu rozsvietiť spálňu a narušiť náš spánok. Vyriešiť to môžete napríklad tým, že zakryjete svoj televízorpočítače a odstránite telefóny zo svojej izby. Ak je pre vás dôležité mať telefón v spálni, skryte ho do zásuvky.

Tma v spálni

5. Teplota vzduchu v spálni

Ak je miestnosť príliš studená alebo teplá, môže to ovplyvniť aj to, ako spíte v noci. Jednoduché riešenie, ktoré možno testovať, ak si myslíte, že je to aj váš problém, je použiť termostat. Ďalšie možnosti, ktoré môžete začleniť do svojej spálne na pomoc s izbovou teplotou je stropný ventilátor, prenosné kúrenie alebo kvalitné žalúzie, ktoré pomôžu udržať tmavú miestnosť a zabránia vonkajším poveternostným podmienkam vniknúť do vašej spálne.

6. Upokojujúce farby a zvuky

Jasné, žiarivé farby môžu byť zábavné, ale niekedy je lepšie ich nepoužívať v spálni, najmä ak máte problémy so spaním. Namiesto toho používajte upokojujúce farby, ako je tlmená modrá, jemná zelená alebo pastelová. Ak by ste ešte chceli zahrnúť do svojej izby svetlé farby, použite ich ako akcenty na vankúšoch alebo v kresbách.

Okrem farieb môžu podporovať spánok aj upokojujúce zvuky, ako je zvuk potoka, zvonkohry alebo cvrlikanie svrčkov. Tieto zvuky môžete začleniť do miestnosti pomocou prehrávania CD diskov alebo iným elektronickým zariadením. Ak dávate prednosť skutočnému zvuku, potom umiestnite malú fontánu do svojej spálne alebo zaveste zvonkohru v blízkosti svojho okna.

7. Čistý nočný stolík

Zbavte sa neporiadku a rušivých aspektov na svojom nočnom stolíku, aby ste nemali po ruke žiadne pretrvávajúce rozptyľovanie. Čistota pomáha uvoľniť vašu myseľ, ale ešte dôležitejšie je, že odloženie možných rozptýlení, ako sú napríklad knihy alebo elektronika, obmedzí to, čo môžete robiť, keď sedíte v posteli. Namiesto toho, aby ste napríklad hľadeli do mobilu, budete môcť lepšie relaxovať a spať.

Jeden alebo viac z týchto tipov vám pomôže udržať svätyňu spánku a odpočinku v spálni. Ďalším krokom pri navrhovaní vašej spálne je určiť si váš štýl, farebnú schému a nábytok, čo je už však vo vašej vlastnej réžii.