Trápi vás bolesť krčnej chrbtice? Poradíme vám, ako sa jej zbaviť

Bolesti krčnej chrbtice trápia mnoho ľudí. Krčná chrbtica patrí medzi extrémne namáhané časti tela. Každodenné stereotypné pohyby v kombinácii s nesprávnym životným štýlom, nedostatkom pohybu a vitamínov, jej stav ešte zhoršujú. Bolesti nám dokážu znepríjemniť každodenné povinnosti a kvalitu života výrazne znížiť.

Problémy s krčnou chrbticou sa prejavujú najmä bolesťou šije, stuhnutým krkom, únavou, svalovou slabosťou a často aj bolesťou hlavy, presahujúcou do migrén a závratov. Práve preto sme sa rozhodli poskytnúť zopár rád, ktoré môžete pre úľavu v krčnej chrbtici skúsiť.

Samozrejme, ak je váš problém s krčnou chrbticou dlhodobý a bolesť neustupuje, jednoznačne odporúčame navštevu lekára – neurológa. V prípade že liečba nezaberá a vy cítite tŕpnutie končatín, necitlivosť končatín či mravčenie, navštívte špecialistu – neurochirurga, ktorý vám naordinuje adekvátnu liečbu (infúzie, rehabilitácia, obstreky a pod.).

lekárske vyšetrenie matrace vegas

Pre zdravšiu krčnú chrbticu a celkový životný štýl však môžete začať od seba, tým že skúsite aplikovať aspoň jednu z našich rád.

Pravidelný pohyb a cvičenie

V súčasnosti bolesťami krčnej chrbtice trpí oveľa väčšie množstvo ľudí ako v minulosti. Jednou z príčin je nedostatok pohybu, zapríčinený do veľkej miery sedavých zamestnaním.

Neustále sedenie znamená jednostranné zaťažovanie chrbtice a žiadne posilňovanie chrbtových svalov. Preto, ak máte prácu, v ktorej celý deň sedíte za počítačom, prípadne sa učíte na skúšky skrčený za stolom, doprajte si menšie prestávky. Každú hodinu sa postavte od počítača či stola a trocha sa prejdite. Venujte svojmu telu pohyb, nielen stuhnutý, zohnutý krk a tú istú polohu tela (často nesprávnu) počas niekoľkých hodín. Správne by ste pri sedení aj chodení mali ostať vždy vystretí.

Ak chcete svojej krčnej chrbtici pomôcť ešte viac, skúste aktívnejší pohyb. Pravidelné cvičenie, beh či akýkoľvek šport pred / po práci. Akákoľvek aktivita, ktorá vás udrží v kondícii, je vítaná.

cvičenie matrace vegas

Pravidelný prísun potrebných vitamínov

Krčná chrbtica pre správne fungovanie potrebuje tiež dostatočnú a správnu výživu. Aj keď nie je presne určené, aké je ideálne zloženie vitamínov a minerálov pre správne fungovanie platničky, určite by sme nemali zabúdať na prísun bohatej a pestrej stravy. Najmä po 40-tke je dobré dbať na prísun vitamínu D, ako prevencie pred osteoporózou. Dôležité sú aj vitamíny skupiny B, ktoré sa pri bolestiach chrbtice často predpisujú pacientom. Pôsobia na nervovú sústavu a bolesti tlmia.

Návšteva maséra

V prípade, že sú vaše bolesti krátkodobé a krčná chrbtica nešťastne zablokovaná, vykúšať môžete aj návštevu maséra, ktorý vám dokáže „vrátiť krk“ do pôvodného stavu. Pri krátkodobých bolestiach prináša dobré výsledky aj cvičenie jógy, pilatesu či bylinné zábaly.

masáž matrace vegas

Kúpa anatomického vankúša

Spánkom trávime veľkú časť svojho života, preto práve pri ňom môžu vzniknúť problémy s krčnou chrbticou. Pre minimalizovanie bolestí v oblasti krčnej chrbtice určite odporúčame spánok na tvrdšom matraci. Mäkký matrac a 5 vankúšov na sebe dokážu stav chrbtice výrazne zhoršiť.

Výber správneho vankúša je preto veľmi dôležitý. Váš krk počas noci potrebuje dostatočnú oporu a na obyčajnom mäkkom vankúši ju mať nebude. Krk dokážete dobre „zafixovať“ v správnej polohe práve vďaka anatomickému vankúšu. Ten vašu chrbticu nielen správne podoprie, ale vďaka svojmu tvaru zbaví krk zbytočného napätia a postará sa o správne držanie hlavy počas spánku.